Wednesday, March 31, 2010

REVIEW

Wednesday, March 31, 2010
26/03/2010
aku amik cuti ari jumaat.so,ptg khamis aku dh gerak dh pgi melake.mkn2 kat ambai.n then borak ngn uji mcm org giler.ketawe sane sini.citer x penh abis
pgi2 die wat jemput2 utk aku.ish..mmg fail betul nk diet time kt melake.
lunch hour - uji bwk aku pg jj.mkn kat food court sini.klu nk tau,food court jj mmg terbaek.semua food dkt sane sdp ok.
dlu waktu belajar jj tu mcm tmpt wajib kitaorg either shopping @ mkn.
lgipun,bknye mhl sgt pun mkn kt sini.


nasi daging terbaek.mmg food court kat jj terbaik! only rm5 jer.

yg ni yong tau fu kering.sedap giler ok.ni rm4.

gmbr org nye mmg xde sbb dh xsbr nk mkn,jadi,bergambar2 dilupakan buat sementara waktu.


yg belah kiri tu aku beli sendiri.harge die rm16.harga asal rm20.mgkn sbb aku beli kat kedai2 buku2 biase(yg islamik sikit nyer kedai).klukat Popular ke,MPH ke aku xsure.

yg kanan tu mmg akn dpt mase pegi kursus kawin.
mase aku pg kursus tu,ade 10 modul.komen sikit ttg penceramah2.

5 modul ari sbtu(27/03)
  • akidah - mule2 die masuk,aku cm ngntuk je.lame2 jadi best lak.lagi2 die citer pengalaman die.
  • ibadah -yg ni paling ngntuk.bukan ape,penceramahnye ckp mcm ahli politik jer,
  • hubungan dalam keluarga-the best for that day.otai giler penceramah ni.die bercinta 8 thn ngn org lain,tunang ngn org same,kahwin ngn org lain.die sempat pesan 'solat istikharah sblm pilih calon suami/isteri.wajib buat'
  • akhlak - okla.
  • perkahwinan dan porosedur-mmg bgus penerangan die.tp disebabkn terlalu lame,peserta jadi boring.urm..bnyk gak prosedur sblm kawen ni.bnyk btul kne buat ni.

5 modul ari ahad(28/03)

ari ke -2 mmg paling banyak ketawe.sume topik best!

  • Komunikasi suami isteri
  • Pengurusan kewangan dan masa
  • Pengurusan Kesihatan'
  • Pembubaran Perkahwinan
  • Pengurusan tekanan stress

just nak share sbb ramai yg konfius.kite kaum pempuan lepas kawin,org 1st yg ptut kite taat suami kan?
no 2 - mak mertua
no 3 - ayh mertua
no 4- ibu kite
no 5- ayah kite

klu suami plak,yg 1st mestila ibu die
no 2-ayah die
no 3 - mak mertua
no 4 -ayh mertua
no 5 - isteri

ade sorg penceramah pesan,ramai kes cerai blaku 1st disebabkn kewangn.ade satu kes tu slip gaji tggl rm12 tp nk kawen.cmne tu????????
ade sorang slip gaji 200 n then die kawen.sebulan lps tu cerai sbb isteri xsggp.
ke-2 selaunye pnderaan suami(yg ni mmg xpatut kan.dahla amik isteri dari mak pak kite,pastu nk terjang2 sesuke ati jer)

ade bnyk lagi die explain.xyahla terangkn kt sini.kang aku jadi penceramah bebas kang xpasal2 kne tngkap kang/atau kne saman.hahahhahaha

gmbr mase dgr ceramah ibadah.nmpk sgt aku ngntuk

4 reaksi:

Xora said...

Bagusnya review! terima kasih ya kongsi info :D

wawa said...

welcome xora =)

Anonymous said...

gud2 satu penerangan yg baik....

wawa said...

mcm kenal je anonymous ni.huhuhu.bukan u join sekali ke kursus kawen tu.huhuh