Wednesday, May 27, 2009

JAGA KAU JPJ !

Wednesday, May 27, 2009
aku nak meluahkan kegeraman aku pada 4 org jpj yg b***h.
ni bukan masalah aku,tp,terjadi pd salah seorang yang aku sayang.
secara xlangsung,aku pun terasa gak ar.
bukan semua yg kat JPJ aku salahkan..
tp 4 orang JPJ.
critenye cmni...
semalam,M(bukan name sebenar) baru lik dari kerja.
then,tibe2 ade sekatan jpj.
M mcm biase je la.
kebetulan,kete dpn die bnti tibe2,so die ke kiri jalan sedikit.(biarla xterkena kete org tu kan)
dlm mase yg same...
ade sekatan JPJ.
So,si M ni pun cm biase je la.
walaupun sebenarnye sekatan jpj tu lgsung xde KON.
pastu,tgh die slowkan mtr n bentikan motor die utk orang2 JPJ yang b**i tu(kan dh aku mencarut)
pastu,tibe2,ade sorang JPJ pegang tangan M.
M pun terkejut la.
 JPJ : awak nk lari dari sekatan ey?
M:Eh..mane de encik.
JPJ:Tunjuk lesen ngn ic awk.Roadtax sekali ey.
M:(keluarkan la)
JPJ :(pulangkan semule ic)
JPJ : klu ko nak semule lesen ko,byr 200 kat aku.(so sorang akn dpt rm50 la)
M lagi la terpinge2.yelah,lesen ngn roadtax idup.n xde masalah.so,ape masalahnye kan.
M:nape lak??ape salah saye?mane sy ade duit skang ni)
JPJ:oo..(then kuarkan surat saman)
M:ape salah saye ?
JPJ:awk nak lari dari sekatan
 M: Mane ade.buat apela sy lari.xmunasabah.
JPJ:klu awk nak,awk setel ngn mahkamah.
M pun balik la sbb dh bengang sangat.
Boleh x wat kesimpulan sebenarnye JPJ ni nk duit yg 200 tu je!nape??korang xcukup duit ke?kesian betul!bukan gaji ko 4 ekor dh masuk ke??pastu disebabkan M xmo byr 200 tu,konon2 ko gunakan kuase ko kuarkan surat saman.ko ingt ko tu baik sgt ke??klu pk logik pun,buat apela si M tu nk lari dr sekatan sedangkan lesen ngn roadtax die idup.dh bengang sbb xjumpe keslahan M,suke2 ko je tuduh org ey!ko ni yg 4 org ni,kot ye pun terdesak sgt nak duit,jgnla aniaya org.KEJAM la ko 4 ekor ni!konon2 ko ade kuase ko gantung lesen org yg xbersalah.mcm mane die nk pegi kerje??dhla jauh tempat kje die ngn office.sape xmarah klu kite xbersalah ni,dituduh wat salah.mentang2 ko 4 ekor n M sorang je,mmg korang 4 orang JPJ yang B***H!S**T!Mcm ni ke JPj MALAYSIA??
KO ANIAYA ORG XBERSALAH,INGAT, SATU ARI,KNE KAT KO 4 EKOR BALIK!

4 reaksi:

missy suzi said...

BA ALIP BABI
amek ko sekandang!hahahaha

*M tuh patot makan M&M la instead of mandi bunge.hahaha

semy said...

kat mahkamah ngaku je x salah..ckp je jpj tu mintak 200..sila ambik nama pegawai yg mintak 200 tuh...kalo ade kamera tangkap gmbo lagi baik rakam video...(bukti pembelian)...esok ko cari keta jpj tu ko langgor..sebaiknye gunakan jentolak.

wawa said...

uji->mmg B.A.B.O.N.TUKAR AYT KASI SDP CKET KOT.

semy->taupun..lggr je senang.abis cter.hahahahhaa..selain jentolak ade lagi x yg lagi besar??

semy said...

ade...airbus A330