Friday, February 27, 2009

HOUSEWIFE..

Friday, February 27, 2009
Setiap ari,mcm ni la rutin aku duk kat umah ni..

9.30 pg..


pagi dlm kul 9.30 je,adik aku yg kecik sekali akn bukak pintu bilik aku,kejut aku:

"along,bangun.dh kul 9.30.bukak air panas.adik nk mandi."

aku akn mengeliat dlu,terkebil2 mate ni.tgk siling,tgk nset,guling2 dlu..pastu mcm ade 1 jeritan dr jauh.

"along!!!!!!!!cepatla!!!!!!"
mentang2 ko ketot adik,n xsampai nk bukak mnde alah tu,aku gigihkan juge la bdn aku ni bgun.pdhl malas.hihi..

pastu siapkan die bagai,yela nk pg sekolah agame kan.pastu kul 10 pakcik van akn amik die.
kdg2,klu aku mls,aku tdo la seminit dua,pastu bgun lik.

kul 10-12 tghari..

mase ni,aku akn masak la ape2.bhn2 yg ade kat peti sejuk tu.mcm2.tp aku ni kan hantu pedas.selera pedas kne sentiase ade.adik aku si syakirah ngn nabilah lak,jenis yg xthn pedas.ish..kdg2,smp tension aku,nk masak ape ni!!!!

yg sorang xnk mkn ikan,yg kecik lak xkisah sgt.tu yg kdg2,aku xmampu pikir,argh!!goreng telur je la.senang.huhauahua..giler kakak yg pemalas.bukan ape.diaorg tu memilih.tension tau.

pastu,kemas2 umh,klu time tu rajin nk mop,aku mop.klu x,sapu aje,kemas2 cket.aku ni sebenarnye dh bosan giler dok umh tau.best tu mmg la best sbb makanan sentiase ade kat peti sejuk tu..

12.00 tghari..
si kecik balik sekolah agame,trus siapkan die lak nk pg sek convent.xdela siapkan sgt.tugas aku,kasi die makn(kne bersuap),yela..mmg xsempat.dlm kul 12.20,pakcik van td dtg amik sekali lg.sambil menyuap die,smbil teman die tggu kat luar,tggu encik van.

12-4.30 ptg..


i'm a job seeker.sentiase duk dpn laptop tgk ape yg patut.sape nk hire aku kje??korang ni nk yg ade experience je.cube la hire aku.korang xtau lagi bakat aku tau.dh lame terpendam ni.(hihih,ade sedikit emo)..bukan ape,dh bosan dh duk umh ni..
sambil2 tu,pg la mamam,tgk jelita,ym mr f ke,ym sape2 saje psl job.kdg2,call company yg berkenaaan sbb nk tau job scope.hihi..gigih aku.xpe2,ayh yg byr bil..hihi..

xpun,bile dh sakit mate mengadap..ops..angkt baju dlu,lipat2.bual2 ngn adik sorang lagi.die selalu bz wat homework.yela,pmr kan thn ni.teringt lak aku mase zaman2 tu.chewah!

4.30-7.00..

dpn laptop lagi..
xpun makn2 ngn mama ngn ayh.ayh suke beli mknan utk ptg nye.tu yg syok tu.

7.00-10.00..

mase ni,bce paper,bual2,dengki adik2.(sbb dh xde job sgt kan.argh!!im jobless.huahuahua)..
tgk tenet lagi.tgk tv.ape2 je la crite best..

11.00 mlm..

yg ni wajib aku duk dpn tv.cerite INTAN.mmg best giler cter ni.sambil2 tgk cter ni,boleh lak aku lyn perasaan ngn mr,f.kirenye,klu la aku masuk dlm cter tu,aku la INTAN,mr f adelah heronye.huahuahua..

12.00 mlm..
mase utktdo.kdg2,mmg dh xleh tido dh.selalu pk pasl mase dpn.tu yg xleh tido tu..betul.nape nth..

jobless is boring,job seeker pun boring,ape yg best sebenarnye??
otak dh semakin mengong ni.
ade sesape nk format x otk ni??
hihihi..


2 reaksi:

sif said...

gler la..jadual u pack siyot.
jadual i pon xpack cmni..
hahaha..nk hire u la..
boleh?ahaks

Nurul Nabilah said...

ahhhaaaa. buzynye akk aku sorang nie ;)